06 30 70 66 06 mail@jolanvandewaeter.nl
Selecteer een pagina

Coaching in het ontwikkelen van kunsteducatieve materialen

Als theatergroep maak je een mooie jeugdvoorstelling voor het basisonderwijs. Hoe zorg je ervoor dat deze voorstelling aansprekend is voor leerlingen, dat ze de voorstelling begrijpen en erop kunnen reflecteren? Samen gaan we aan de slag. Vertrekpunt voor kunsteducatie (en de lesmaterialen) is de kunstvorm, de voorstelling dus.

De materialen ontwikkel ik op basis van gesprekken met de makers. Drie in totaal: een oriënterend gesprek, een gesprek over het concept en een afrondend gesprek. Om de voorstelling zelf te ervaren, ben ik twee keer aanwezig bij een repetitiemoment. Het definitieve lesmateriaal kun je kant-en-klaar digitaal (in Prezi) aanbieden aan basisscholen. De leerkracht kan het vervolgens naar eigen inzicht inzetten.

Met de op maat ontwikkelde materialen geef je jouw voorstelling een kunsteducatieve meerwaarde!

Lespakketten voor het onderwijs

Lespakket +

  • De Prezi-presentatie waarmee leerkrachten de voorstelling met hun leerlingen kunnen voorbereiden.
  • Reflectievragen en -opdrachten (digitaal) waarmee leerkrachten met hun leerlingen op de voorstelling kunnen reflecteren.

Meer weten? Mail mij.

Lespakket ++

  • De Prezi-presentatie waarmee leerkrachten de voorstelling met hun leerlingen kunnen voorbereiden.
  • Reflectievragen en -opdrachten (digitaal) waarmee leerkrachten met hun leerlingen op de voorstelling kunnen reflecteren.
  • Workshop op school, gegeven door een externe dramadocent. Rode draad bij het ontwikkelen van de workshop is reflecteren en vervolgens reproduceren door middel van spelopdrachten. Voorwaarde voor het geven van de workshop is dat de dramadocent zowel de voorstelling als een repetitie minimaal één keer heeft meegemaakt.

Meer weten? Mail mij.

Lespakket +++

  • De Prezi-presentatie waarmee leerkrachten de voorstelling met hun leerlingen kunnen voorbereiden.
  • Reflectievragen en -opdrachten (digitaal) waarmee leerkrachten met hun leerlingen op de voorstelling kunnen reflecteren.
  • Workshop op school, gegeven door een externe dramadocent. Rode draad bij het ontwikkelen van de workshop is reflecteren en vervolgens reproduceren door middel van spelopdrachten. Voorwaarde voor het geven van de workshop is dat de dramadocent zowel de voorstelling als een repetitie minimaal één keer heeft meegemaakt.
  • Lesmateriaal voor het hele schooljaar. Een boekje met extra reflectieopdrachten, spelopdrachten en op de voorstelling geïnspireerde spelsuggesties. Een remix van kunst, de culturele leefomgeving van de leerling en de school. Dit materiaal wordt ontwikkeld vanuit de richtlijnen rond authentieke kunsteducatie.

Meer weten? Mail mij.